![](https://331314ac83.cbaul-cdnwnd.com/32dff2d66549da73a5582f3799cda73f/200000095-025e303323/sen08.jpg?ph=331314ac83)
Základní informace
Jsme registrovaná terénní sociální služba, která je poskytovaná v domácnostech uživatelů (včetně bytů v DPS Za Sluncem, z.s).
PROVOZNÍ DOBA PEČOVATELSKÉ SLUŽBY (na základě uzavřené smlouvy):
Po: 7.00 - 13.00, 17.00 - 19.00
Út: 7.00 - 13.00, 17.00 - 19.00
St: 7.00 - 13.00, 17.00 - 19.00
Čt: 7.00 - 13.00, 17.00 - 19.00
Pá: 7.00 - 13.00, 17.00 - 19.00
So: na základě dohody
Ne: na základě dohody
a) POSLÁNÍ
Posláním Pečovatelské služby Za Sluncem,z.s. je zajistit lidem, žít co nejdéle v jejich domácím prostředí. Pečovatelská služba vychází z individuálních potřeb klienta a zachovává jejich důstojnost a základní lidská práva. Pomáháme klientům zapojovat se do běžného života ve společnosti a využívat jejich vlastních schopností a dovedností, aby mohli žít plnohodnotným životem.
"Život se dá plnohodnotně prožít v každém věku."
Sociální služba je poskytována terénní formou v domácnostech klientů a v Domě s pečovatelskou službou Za Sluncem, z. s.
b) CÍLE PEČOVATELSKÉ SLUŽBY
- Klient, který za pomoci poskytované služby setrvá co nejdéle v jeho přirozeném prostředí /měřitelnost: individuální plán klienta a plán péče/
- Klient, který si udrží svoje schopnosti a dovednosti co nejdéle
/měřitelnost: individuální plán klienta a plán péče/
- Klient, který za pomoci poskytované služby dokáže využívat běžně dostupné služby /měřitelnost: individuální plán klienta/
- Klient, který je schopen za pomoci poskytované služby organizovat si svůj volný čas /měřitelnost: individuální plán klienta/
- Klient, který za pomoci poskytované služby udrží samostatnost ve svém rozhodování /měřitelnost: individuální plán klienta, nácvik samostatnosti/
c) ZÁSADY
- Zachovávání lidské důstojnosti
Při práci používáme partnerský přístup. Klient je pro nás partnerem, nikoli objektem služby. Klient je seznámen s pracovními postupy a obsahem služby srozumitelným způsobem, je-li třeba i opakovaně, aby se mohl v klidu samostatně rozhodovat. Respektujeme požadavky klienta, jeho vlastní vůli a názor, k ničemu ho nenutíme. Tempo vždy přizpůsobujeme klientovi, nevytváříme na něj tlak. Klient má právo kdykoliv službu ukončit.
- Individuálně určené potřeby
Při poskytování služby dbáme na individuální přístup, vycházíme z potřeb a cílů konkrétního klienta. Respektujeme hodnoty klienta. Bereme v potaz, že klientovy potřeby a cíle se v průběhu služby mohou měnit, aktivně se o ně zajímáme a pružně na tuto skutečnost reagujeme.
- Samostatnost
Dbáme na to, aby se klient nestal na službě závislý, motivujeme ho s důrazem na aktivitu a samostatnost. Klientovi je služba poskytována tak, aby jej aktivizovala a umožnila využívat zdrojů ze společenského prostředí. Při podpoře nepřebíráme za klienty iniciativu, pouze mu poskytujeme oporu, pomáháme s porozuměním obtížnějším záležitostem přeformulováním, vysvětlováním. Posilujeme sociální začleňování klienta.
- Dodržování lidských práv a základních svobod
Při práci se řídíme rovným přístupem, kdy klienti jsou do služby přijímáni bez ohledu na jejich vizuální, jazykové, politické či náboženské odlišnosti. Respektujeme ochranu osobnosti, vůle a soukromí člověka. Bojujeme proti diskriminaci a předsudkům spojených se zdravotním postižením. Garantujeme všem klientům dodržování lidských práv a základních svobod dle zákonných norem.
- Zachování mlčenlivosti
Zachováváme v souladu se zákonem o sociálních službách a zákonem o ochraně osobních údajů mlčenlivost ve vztahu k osobním a citlivým údajům klientů.
- Zásada flexibility
Služby pružně přizpůsobujeme potřebám klientů, sdílení společných hodnot a cílů všech zaměstnanců, jejich týmová spolupráce, zvyšování odbornosti a prohlubování znalosti při soustavném vzdělávání.
d) OKRUH OSOB
- Senioři
Věková struktura cílové skupiny:
- Mladší senioři (od 65 let - 80 let)
- Starší senioři (od 80 let)
Postup při odmítnutí zájemce o službu:
Na základě zákona č. 108/2006 Sb., § 91, odst. (3) poskytovatel sociálních služeb může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb pouze, pokud:
a) neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb
b) nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
c) zdravotní stav osoby, která žádá o poskytnutí sociální služby, vylučuje poskytnutí takové sociální služby, tyto zdravotní stavy stanoví prováděcí právní předpis
d) osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.